Je hebt een bedrijf, organisatie of project waarmee je de wereld een stukje mooier wil maken.
Je wens is dat zoveel mogelijk mensen weten wat je hen te bieden hebt, zodat je kunt groeien en nog meer mooie dingen kunt doen.
Geweldig!
Dit zijn de stappen die we samen gaan doorlopen om je organisatie te laten floreren:
Stap 1: Jouw doelen vaststellen
De eerste stap is om jouw dromen te vertalen naar concrete en haalbare korte- en langetermijndoelen. Wil je meer naamsbekendheid, meer volgers, meer klanten of donateurs, meer bereik? Het is belangrijk om dat helder te hebben voordat we naar stap 2 gaan.
Stap 2: Jouw unieke boodschap formuleren
Je bent vast ontzettend gepassioneerd en kunt uren praten over wat je aanbiedt, maar kun je ook in twee zinnen uitleggen waarom jouw klanten of donateurs voor jou moeten kiezen?
De korte en scherpe teksten die omschrijven wat jouw organisatie doet en waarom dat uniek is, heten de corporate message, en zijn een essentieel onderdeel van je marketingstrategie.
Stap 3: Jouw doelgroep definiëren
Super, we hebben nu een set van pakkende teksten die de essentie van jouw organisatie uitdragen. Maar wie wil je ermee bereiken, wie wil je aanspreken, wie gaat jouw product kopen?
Het ontwikkelen van een zogenaamde buying persona is stap 3 in mijn werkwijze.
Stap 4: Jouw kanalen en middelen vaststellen
De laatste stap is een grote en belangrijke. We gaan vaststellen welke kanalen je in kunt zetten om je doelgroep te bereiken, en ook welke middelen je gaat inzetten om dit te doen. Hierbij leg ik altijd de nadruk op efficiëntie en haalbaarheid (hoe kun je de beschikbare energie en tijd zo inzetten dat je het maximale eruit haalt). Een tool die ik daarbij gebruik is de customer (of donor) journey.
Advies op maat
Mijn advies is altijd op maat en helemaal afhankelijk van waar jouw organisatie het meest aan heeft.
Heb je zelf al een aantal stappen doorlopen en heb je behoefte aan een strakke strategie waarin al jouw inspanningen op online marketing gebied samenkomen? Ook daarbij kan ik je helpen!
Of heb je behoefte aan een specifiek onderdeel binnen je online marketing strategie? Deze diensten lever ik ook los:
✓ Copywriting (SEO-proof)
✓ Advies over je website (gebruiksvriendelijkheid, SEO, Google Analytics analyse)
✓ Advies over SEA, e-mailmarketing, contentmarketing of social media (advertising)
Heb je vragen of wil je meer informatie?